Dag 3: dag Krakau' welkom zakapone - Reisverslag uit Krakau, Polen van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu Dag 3: dag Krakau' welkom zakapone - Reisverslag uit Krakau, Polen van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu

Dag 3: dag Krakau' welkom zakapone

Blijf op de hoogte en volg M.

10 Mei 2015 | Polen, Krakau

Vanochtend vroeg opgestaan (06:30) want iemand van Rent a car kwam om 07:30 uur de auto brengen, altijd een verassing. We kregen Kia stationcar. Wel effe anders dan een Peugot partner tepee outdoor. Je zit echt heel laag.

Marjolein is de chauffeur. We vertrokken vanaf het pension, gelukkig was het rustig op de weg hier en daar een tram. Gelukkig hielp de navigatorsysteem mij!

Maar opeens reed ik op een kmk weg. Shit shit, busbaan, shit shit stress, stress, vloeken..... Hup niemand achter me aan, gauw achteruit rijden en even manoeuvreren naar de juiste weg, pfff!!!!

Nadat we Krakau uit waren, kwamen we op snelweg. Ik netjes 100 km per uur rijden ( ja, na de bekeuring durf ik niet meer hard rijden) en wat zegt de navigatorsysteem 140, echt niet!!!!

We gingen naar Wieliczks een van de oudste zoutmijnen van Europa. In 700 jaar is hier bijna 20 miljoen ton zout gewonnen. We daalden eerst 394 treden af naar een diepe van 64 meter, het eerste niveau van de mijn. De rondleiding duurde ongeveer 2 uur. We gingen tot de diepte van 135 meter. Echt fascinerend.

Daarna gingen we met de auto naar Zakopane waar we 2 nachten in een pension verblijven. Het weer was vandaag wisselvallig.