Dag 4: Morskie Oko - Reisverslag uit Zakopane, Polen van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu Dag 4: Morskie Oko - Reisverslag uit Zakopane, Polen van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu

Dag 4: Morskie Oko

Blijf op de hoogte en volg M.

11 Mei 2015 | Polen, Zakopane

Lekker uitgeslapen, heerlijk ontbeten. De mensen zijn heel aardig. De man heeft ons uitgelegd hoe we naar Morskie Oko konden rijden. Het was 20 km in de bergen, Marjolein vond het supergaaf, lekker toeren en Irene was gelukkig niet wagenziek geworden,Hihi.

We konden onze auto parkeren op een aangewezen parkeerplaats voor 20 zloty. De route is 10 km lang, ze gaven aan dat het 2.30 uur. Vol goede moed gingen we op pad. Na 30 minuten kreeg Marjolijn al wat zwaar. Tsja niet met jongste meer, Hihi.

Er kwam 2 paarden met een huifkar en de aardige man zag mij zwoegen, Hihihi. En mocht met hem mee rijden. De rit duurde 1 uur, prachtig uitzicht.

Op een speciale "paardenparkeerplaats" moesten we eruit en dan was het nog 2 km (20 min) lopen. Eindelijk waren we er en onze monden gingen open.... Wat een uitzicht.

Morskie Oko is door rotsige bergwanden omgeven bergmeer op een hoogte van 1400 meter. Het is de grootste en de mooiste meer van de Tatra.

We hebben echt genoten en het weer is buitengewoon geweldig. Strakblauwelucht en -2 graden. Daar hebben we gelunched weer energie opdoen voor de terugweg, 10 km gelopen in 2 uur en 15 minuten. Moe maar voldaan zijn we bij onze auto aangekomen.

• 11 Mei 2015 - 19:05

Sam:

Weer leuk om te lezen meiden, alleen doe er wat fotootjes bij. Kunnen we nog meer genieten van jullie zwoegtochten.
    Ennuh Marjolein, geef trams maar altijd voorrang !! Die zijn harder !!!Whahaaaaaa

Doei en tot het volgende verslag

• 12 Mei 2015 - 16:16

Ineke:

Tja een zware tocht gister. Hoop dat jullie vandaag een beetje uitgerust zonder stijve kuiten de volgende uitdaging aan kunnen. Veel plezier dames