Dag 4 (7 februari 2011) - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu Dag 4 (7 februari 2011) - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu

Dag 4 (7 februari 2011)

Door: ireneenmarjolein

Blijf op de hoogte en volg M.

07 Februari 2011 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Hallo luitjes!

Hier zijn we er weer.... we hebben een ander internetcafe gevonden, dichterbij ons hotel.... dus als alles goed gaat, komen we elke dag even ons verhaaltje vertellen voor het slapen gaan......

Vanmorgen was Irene al om 06.45 uur klaarwakker.... Marjolein moest natuurlijk weer even uitslapen, maar gelukkig was het maar een kwartiertje later.

We hebben ons snel omgekleed en als een speer naar de supermarkt gegaan, deze was al om 07.15 uur open.
Wat chips en wat drinken gehaald voor onderweg, dat is veel goedkoper dan in een restaurant/bar.
Ook hebben wij gelijk ansichtkaarten gekocht. Daarna zijn we nog even naar onze kamer gegaan om onze boodschappen weg te leggen en even ontbijten.
Na de ontbijt omkleden en dan met de ski-bus naar Rosenalm voor onze 4-uurtjes skilessen.

Wat zal de dag vandaag zijn????

Antwoord.......

Ski-ervaring van Irene na 2 lessen:

We hebben eerst op de babybaan geskied om even te wennen . Toen zijn we langzamerhand naar de blauwe piste gegaan.....
Het ging even goed, maar na een uur ski-les genomen te hebben, ben ik toch even gestopt, want haar enkel ging zeer doen, gelukkig geen last van haar knie.
Na een uur komt trotse Marjolein langs om pauze te nemen. Een uur hebben wij in de zon gezeten, dat was echt heerlijk!!! 16 graden!!!
(nu zijn jullie zeker jaloers???)

Rond 13.00 uur zijn we weer verder gegaan met de ski-lessen en zijn gelijk naar de blauwe piste gegaan. Dat ging bij mij heel erg goed. Ik ben wel een keer gevallen. Op een gegeven moment moesten wij zonder ski-stokken naar beneden gaan en dat heb ik toch maar niet gedaan. Maar stoere Marjolein toch wel..... Maar Marjolein wil ook liever met de ski-stokken skien. Gelukkig ben ik niet de enige....

Later is Irene toch met de stokken naar beneden gegaan en heeft 2x de blauwe piste afgeskied.... Marjolein was wel heel trots op mij!!!
Ik ben wel een paar keer gevallen, maar gelukkig geen botbreuken...!!!
Zelfs ik ben met een volle vaart naar beneden gegaan (was niet goed wijs), maar gelukkig was alles goed gegaan. Ik mag mezelf prijzen tot een Europees Kampioen in het afdalen met de ski,s.

In het kort: Ik vind skien heel erg leuk, maar de uren van de lessen vind ik zelf persoonlijk wel erg lang. Ik heb wel tegen Marjolein gezegd dat ik niet op de rode piste wil skien (wat flauw he!!!), want ik zie niet hoe steil het is en ik wil graag toch heelhuids naar beneden gaan.

Wat de andere ervaren skiers doen, moeten ze zelf weten, maar ik ben er nog niet klaar voor.

Rond 16.00 uur waren we weer in onze hotelkamer, lekkere warme bad genomen en even bijkomen van vandaag.


Ski-ervaring Marjolein:

Ook al is het 13 jaar geleden dat ik geskied heb, ik ben het toch niet verleerd.

Ik ben wel blij dat ik samen met Irene ski-lessen genomen heb (het is ook veel gezelliger). Nog even updaten hoe je moet remmen, bochten maken en zo...
4 uurtjes per dag met 1 uur pauze vind ik echt heel ideaal.
We hadden ook een goede ski-leraar.
En hij is, eerlijk gezegd, veel te knap voor Irene.... maar ik moet wel erbij zeggen dat Irene de laatste uurtje paar keer met hem op de sleeplift gezeten heeft (dat is niet verkeerd he!!!!). Het is mij helemaal niet overkomen!!!

De blauwe piste lijkt wel erg gemakkelijk, maar dat valt soms best erg tegen. Er scheurde dan een ervaren skier tussendoor, dus je moet toch af en toe uitkijken.

Beneden was het toch wel erg steil, dus toch best eng en spannend. Veel oefenen en oefenen, en alles komt goed (hoop ik).
We hebben het in ieder geval wel overleefd.

Ik vind skien echt super gaaf en blij dat ik met Irene op wintersport ben gegaan.

Op het laatst werd ik toch wel erg moe en zijn Irene en ik gestopt, lekker bijkomen in zo,n ligstoel in het zonnetje en lekker bruin worden.

EN DAT IS PAS ECHT VAKANTIE!!!!

Een ding moet ik niet vergeten erbij te zetten: Je gebruikt totaal andere spieren en zoals Paul al zei: je krijgt gegarandeerd spierpijn en daar heeft hij wel gelijk in.
Au Au ... mijn kuiten!!!!

Nog even opmerking van Irene....
Ongelooflijk wat ik allemaal zie bij een 5 jarig kind, want hij kon met ski,s springen op zo,n klein schansje en allerlei dingen doen.
Daar kunnen wij echt niet tegenop! Complimenten.

Zo, dat was het weer voor vandaag.
Morgen onze laatste ski-les.

We houden jullie op de hoogte! Hebben jullie nog iets leuks te vertellen? Laat een leuke reactie achter.

JODELAHITI!!!!!!!!!!!!!!!

Prust

Irene en Marjolein

  • 07 Februari 2011 - 20:12

    Pa En Ma:

    Hier waait het nog steeds hard en wij zullen wel verder zwoegen. Als we dit zo van jullie lezen gaan jullie vast en zeker het volgende jaar wel weer.
    Ennuh Irene denk je aan die knappe skileraar aan de haak te slaan. Leuke foto had je gestuurd. Kunnen jullie toevallig ook foto's op deze site zetten of gaat dat niet.

    Gr. Pa en Ma

  • 07 Februari 2011 - 20:26

    Ineke:

    Hallo Marjolein en Irene

    bedankt voor jullie leuke verslag. het is me toch wat met die pistes. Blauw, rood, groen. Ik heb er totaal geen verstand van maar ik ken wél de Zwarte Piste. :-) Dat is een thriller die pas is uitgekomen. Maar zo te zien en te lezen zijn jullie wél héél goed bezig dames en dat uurtje in de zon om te bruinen verdienen jullie DIK. Maar als jullie weer thuis komen dan denk ik dat jullie hier in Nederland ook weer verder kunnen want volgens Pietje Paulusma krijgen we tegen het weekend weer sneeuw. Zou ik geweldig vinden hoor.
    Nou dames, morgen weer lekker genieten en jullie horen nog wel van me. Ineezsje

  • 08 Februari 2011 - 07:44

    Marcelle:

    Hai Lein en Irene !!
    En? Hoe is het met de spierpijn? Ik kon na 3 dagen skieen echt niet meer lopen!! Het was vreselijk!
    Leuk om te horen dat jullie het zo gezellig hebben. Ben echt stik jaloers!!
    Wacht maar Irene....die rode piste durf je straks echt wel !! Doe voorzichtig.
    Hey meiden....lekker genieten!
    x Marcelle

  • 08 Februari 2011 - 16:46

    Lysander:

    Hey wat hebben jullie toch een mooie auto gekocht,hij rijdt echt lekker.
    paul zij vandaag dat er al een klein krasje op zat.

    Nog een fijne vakantie.

    Lysander

  • 08 Februari 2011 - 18:37

    Paul:

    NOU NOU meiden jullie genieten er echt van en lysander en ik maar zwoegen VOORAL IK HAHA dat van lysander was natuurlijk een grapje denk ik nou veel plezier maar weer DOEIIIII

  • 09 Februari 2011 - 08:32

    Annette:

    Hoi hoi!

    Wat leuk om te lezen dat jullie je vermaken! zonnetje erbij tijdens t skien maakt het af vind ik, als afsluiter een gluhweintje erbij.. of hebben ze het daar niet?

    Veel plezier!!! Gruss Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M.

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 20990

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 13 Mei 2017

FRANKRIJK - NORMANDIE 2017

06 Mei 2016 - 16 Mei 2016

11 daagse rondreis met camper door Schotland

07 Mei 2015 - 14 Mei 2015

POLEN AUTO RONDREIS

03 Maart 2013 - 10 Maart 2013

3 t/10 maart 2013 FINLAND (LAPLAND)

04 Februari 2011 - 13 Februari 2011

WINTERSPORT

Landen bezocht: