Dag 1 t/m 3 (4 - 6 februari 2011) - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 3 (4 - 6 februari 2011) - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van M. Welvaarts - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 3 (4 - 6 februari 2011)

Door: ireneenmarjolein

Blijf op de hoogte en volg M.

06 Februari 2011 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Vrijdagavond 4 februari 2011:
Rond kwart voor 7 heeft Paul ons naar het station in Best gebracht. Afscheid was maar heel kort, want de trein kwam er al aan.

Rond half 8 waren we in Den Bosch. Een vrouw kwam ons uitleggen waar we moesten staan, want de ski-trein had ongeveer 17 - 18 wagons.
We zaten al bij de eerste wagons.

We deelden een zits 6 persoons coupe met 4 andere meiden. Om 20.15 uur zijn we vertrokken. Nog even een tussenstop gemaakt in Venlo en daarna rechtstreeks naar Oostenrijk.

We probeerden wat te slapen, maar dat viel niet mee. Het was druk en warm in de trein.

Zaterdag 5 februari 2011:
Eindelijk na een vermoeiende nacht zijn wij om 08.10 uur in Worgl aangekomen. Er stond een transferbus klaar. Net als in Nederland kennen ze daar ook al file :-( op de vluchtstrook.

Maar dat mocht de pret niet onderdrukken. De zon schijnt en het is 12 graden.

Rond half 10 kwamen we in Zell am Ziller (580m) aan. Alvst de koffers in onze hotel weggebracht, want we mochten pas na 14.00 uur inchecken.

Eerst gingen we ski-lessen reserveren. Van 6 t/m 8 februari , 4 uur per dag.
Daarna ski,s huren van zondag tot en met vrijdag.

We nemen de ski,s mee naar Gerlos, want daar moesten we ook nog de skipassen ophalen.
We konden gratis met de bus. Het was een hoop gedoe om een skipas te krijgen want er stond 6 februari op. Marjolein was boos maar het hielp wel, want we kregen onze passen mee. JOEHOE!!!!
Het was namelijk 17 km van Zell am Ziller vandaan, dus half uur rijden met de bus.

Rond half 4 kwamen we heel vermoeiend in ons hotel aan waar we onze sleutel kregen.
5 verdiepingen.... gelukkig was er een lift tot de 4e verdieping, de rest moesten we zware koffers dragen.

Onze slaapkamer was heel netjes, schoon, een ligbad was aanwezig, helaas geen balkon. Het is wel klein. Om 2 grote koffers plaats te geven hebben we de stoelen in de kast gezet. Aparte bedden, goed matras en dekbed. Wel warm, verwarming uitgedraaid en raam open.

Warm eten (wat de pot schaft)
- cremesoep
- aardappels
- kotelet
- saladebuffet
- fruitsalade als toetje

Marjolein 2x colalight en Irene Radler bier (wat een zuiperd :-))

Om 20.15 uur is Irene in slaap gevallen en Marjolein heeft nog gelezen tot 21.00 uur en daarna lekker slapen.

Snurk snurk snurk... (oh nee, dat horen we toch niet, ha ha ha ha)

Zondag 6 februari 2011:

Om 07.30 uur ging de wekker. Lekker geslapen ondanks dat Irene de nacht ervoor niet geslapen heeft in de trein. Eerst lekker ontbijten, er staat van alles wat.l

De zon schijnt volop, 12 graden!!!

We pakken de skibus om naar Rosenalm te gaan (1744m) om lessen te volgen. wat is het zwaar omj met de ski-schoenen naar de bushalte te lopen.We komen daar aan rond 09.25 uur. Eerst nog wat gedronken en toen kon het echte werk beginen...

SKIEN!!!

De eerste 2 lesuren ging het bij Irene goed en Marjoleinj ging gewoon als een speer weg (toch niet verleerd).

Pauze!!! 2 flesjes drank p.p. spoelden we zo weg. Goh, wat hadden we toch zo,n dorst!!

De laatste 2 uren heeft Irene het erg zwaar en ging stoppen want ze had last van haar zwakke enkel en knie. Maar zij geeft het niet op en gaat morgen weer op de skilatten!!!

Onze groep deed het heel goed en onze skileraar nam ons mee naar de blauwe piste. Oef ... voor Marjolein was het wel even spannend, maar bij de 2e keer ging het heel goed.

Toen we weer terug gingen naar onze hotel, was onze bedden opgemaakt. Lekker luxe!!!

Na een warme douche en bad zijn we naar een VVV-kantoor om te vragen waar we konden internetten.

Hier treffen jullie dus ons aan om deze verslag van de afgelopen dagen aan.

Morgen gaan we onze 2e skilessen nemen van 4 uurtjes. De hele week blijft het mooi weer. In de bergen ligt gelukkig genoeg sneeuw om te skien. Maar in het dal is het veel groen en de wegen zijn goed berijdbaarl.

Vanavond warm gegeten;
bouillonsoep
Lasagne
saladebuffet
aardbeien-cake als toetje

Oh ja... voor ik het vergeet.... Irene is erg blij met haar lekkere "Almdudler", dat hebben ze in Nederland helaas niet....

en bovendien is ze ook heel blij want de gipsvlucht voor vandaag is geannuleerd...

Zo, dat was het weer voor vandaag!

JODELAHITI..... tot de volgende keer!

Irene en Marjolein

• 06 Februari 2011 - 18:31

Pa En Ma:

Jeetje zullen jullie wel moe geweest zijn zeg, en dan nog niet genoeg gegeten die avond, en vandaag de gipsvlucht geannuleerd. Denk dat jullie binnenkort wel in Bisschofshofen van de skischans kunnen. Nog veel plezier meiden!!

• 06 Februari 2011 - 19:32

Pa En Ma:

Geweldig, de gipsvlucht is geannuleerd. Ik heb zelfs gehoord dat jullie binnenkort van de skischans in Bisschofshofen af kunnen springen met de lange latten.
    Hoe is het met de dropshot? Is deze al in zijn geheel genuttigd of bewaren jullie nog wat?
    Groetjes en veel plezier
    Sam en Annie

• 07 Februari 2011 - 11:27

Sjoerd:

haha,wat leuke dagen gehad :D Irene neemt je Bier Radler mee naar Nederland(Katwijk) haha :D gr van me tot gauw

• 07 Februari 2011 - 15:09

Cindy:

stoelen in de kast???

hebben jullie zoveel meegezeuld dan?
    voor die leuke skileraar zeker...hihihi....